Indeks:
I. Wstęp - Prof. dr hab. Henryk Mruk - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu - Od redakcji Piotr Matecki, Piotr Jardanowski - Sport & Business Foumtion - Uczestnicy o konferencji - Sport w nauczaniu Jana Pawia II - Piotr Matecki - Sport & Business Foundation - Idea sportu a sportowy biznes - gdzie są granice? - Zenon Laskowik II. Sportowy produkt rynkowy - Igrzyska Olimpijskie jako produkt marketingowy - Artur Łobanowski (Dream Factory) - Marketingowy cykl życia gwiazdy sportu - Maciej Ryszkowski (Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie) - Zajęcie wolnej pozycji jako opcja plasowania widowiska sportowego - Janusz Klisiński (Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska) - Możliwości zastosowania analizy potencjału zawodników do prognozowania wyników spotkań na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych - Beata Fabisiak - Jak wykorzystać unikalne wydarzenia sportowe w procesie rebrandingu. Na przykładzie case'u "Rejs dookoła świata z Bank BPH" - Agnieszka Juszkis (Victoria Promotion) - Rekreacyjno-wypoczynkowa przestrzeń meczu piłki nożnej - Janusz Klisiński (Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska) - Dobre pomysły! Dobre rozwiązania! - Grzegorz Kułaga - Strategia rozwoju polskiej piłki nożnej Stefan Szymanski (Imperial College London, Tanaka Business School) - Początki małej ligi baseballowej - Beata Kaszuba (Mała Liga Baseballowa, Biuro Regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu) - Dynamiczny rozwój nowych dyscyplin sportowych w Polsce na przykładzie beach soccera - Michał Sieczko (Polska Federacja Beach Soccera)
III. Organizacyjne aspekty biznesu sportowego - Zasoby organizacji sportowych i źródła ich pozyskiwania w procesie rozwoju kultury fizycznej - Zygmunt Waśkowski (AE Poznań) - Park wodny w Tarnowskich Górach jako miejsce organizacji zawodów sportowych w pływaniu. Analiza głównych problemów organizacyjnych. - Wojciech Giergiel (Park Wodny w Tarnowskich Górach) - Kompleksowe doskonalenie systemu zarządzania klubem piłkarskim na przykładzie WKP Lech Poznań - Robert Blaszczyk, Szymon Cyfert (IDS Scheer) - Profesjonalny klub sportowy - podstawowa jednostka organizacyjna kultury fizycznej czy przedsiębiorstwo sportowe? Cele i zadania klubów w warunkach komercjalizacji sportu - Dariusz Kuczyński (AWFiS Gdańsk) - Imprezy o charakterze masowym. Rozwój i skala zjawiska przestępczości działania służb porządkowych - nadkom. Tomasz Trawiński, kom. Maciej Nestoruk, st. asp. Tomasz Haremza - Klub sportowy w Polsce a kreowanie marki. O tym jak organizacja rynku klubów sportowych ogranicza możliwości rynkowe tych organizacji - Michał Szustak (MarketingSportowy.pl)
IV. Finanse w biznesie sportowym - Rozwój angielskiej ligi piłkarskiej - PREMIER LEAGUE - Stefan Szymanski (Imperial College London, Tanaka Business School) - Finanse polskiego pływania - Krzysztof Usielski (Polski Związek Pływacki) - Koncepcja stworzenia warunków finansowych wspierających rozwój polskiego sportu - Wojciech Witkowski ("Groclin - Dyskobolia" S.S.A.) - Ekonomiczne aspekty funkcjonowania klubów piłkarskich w Polsce - Małgorzata Perz (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu) - Warunki ekonomiczne dla marketingu sportowego w systemie podatkowym w Polsce - Wojciech Witkowski ("Groclin - Dyskobolia" S.S.A.) Sponsoring jako źródło dochodów klubów piłkarskich - Małgorzata Perz (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
V. Materiały dodatkowe - International Management Group - Sportfive - Sport & Business Foundation - Historia Gatorade - Europejski Rok Edukacji poprzez Sport na przykładzie ogólnopolskiej kampaniii "Zachowaj Trzeźwy Umysł" 2004
Nie mogą mnie zwolnić, ponieważ moja rodzina kupuje zbyt dużo biletów(...)
LaVell Edwards, trener futbolu amerykańskiego, ojciec czternaściorga dzieci.