ImageCentrum Sponsoringu Sportowego na Uniwersytecie James Madison (USA, Virginia) opublikowało wyniki badań prowadzonych wśród widzów słynnych wyścigów samochodowych NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing).

Sympatycy sportów samochodowych bardzo identyfikują się z zawodnikami, którym dopingują. Okazało się, że ponad połowa osób, które wzięły udział w badaniach (56%) jest przekonana o tym, że reklamowane podczas zawodów samochodowych produkty są używane przez kierowców. Tak wysoki procent wskazuje, że fani wyścigów samochodowych to potencjalnie jedna z najbardziej lojalnych grup konsumentów w stosunku do sympatyków innych dyscyplin sportowych.

Dzięki badaniom organizatorzy wyścigów mogą z nadzieją patrzeć na kariery swoich najmłodszych zawodników: Wśród widzów bowiem, aż 34% to osoby w wieku od 18 do 34 lat. To nie koniec dobrych wiadomości dla organizatorów wyścigów samochodowych: aż 41% kibiców wyścigów NASCAR zarabia rocznie 50.000$ i więcej.

Marketerzy NASCAR zapowiadają, że materiał, który uzyskali dzięki badaniom marketingowym umożliwi im przygotowanie wartościowej oferty dla potencjalnych sponsorów i partnerów.

MarketingSportowy.pl na podstawie www.sportbusiness.com