ImageW Anglii przeprowadzono największe w historii badanie opinii kibiców piłkarskich. W badaniu wzięło udział ponad 43 tysiące osób, tj. trzykrotnie więcej niż w poprzednim takim badaniu w 2001 roku.
Zebranie opinii tak wielkiej ilości kibiców było możliwe dzięki zastosowaniu metod wykorzystujących Internet.

Marketing sportowy to nie tylko umiejętność zdobywania informacji, ale również umiejętność wykorzystywania takiej wiedzy. Wyniki badania znane już były na początku 2006 roku, ale pierwsze oficjalne komentarze organizatorzy przedstawili dopiero w czerwcu. To opóźnienie nie jest przypadkowe - dzięki temu wyniki badań zaprezentowano opinii publicznej wraz z propozycjami zmian w organizacji angielskich klubów piłkarskich. Jedna z pierwszych takich propozycji dotyczy ograniczenia tzw. „podwójnej reprezentacji” (eng. dual representation), w której menedżerowie negocjujący warunki zmiany barw klubowych piłkarzy wykorzystują zgodę do reprezentowania ... dwóch stron transakcji.

Ciekawe opinie angielskich kibiców uzyskane w opisywanym badaniu:
- Potwierdzenie ważności klubu piłkarskiego dla rozwoju lokalnych społeczności (97%)
- Zgoda na obowiązek publikowania przez kluby piłkarskie wydatków na usługi menedżerów związane z transferami zawodników (88%)
- Zgoda na stosowanie sportowych sankcji wobec klubów, które ogłaszają upadłość (66%)
- Zgoda na obowiązek ograniczania przez kluby angielskiej 1 i 2 ligi (odpowiednik 3 i 4 ligi polskiej) wydatków na zarobki zawodników do 60% całkowitego budżetu klubu (69%)
- Zgoda na propozycję zakazu palenia tytoniu na stadionach piłkarskich (79%).

Przeciętny kibic, który wziął udział w badaniu The Football League ma 36 lat. W sezonie, przychodzi na 16 meczy swojego klubu rozgrywanych u siebie, a na żywo ogląda 5 spotkań wyjazdowych swojej drużyny.
Średnie roczne zarobki badanych kibiców wynoszą £38,000
Co piąta badana osoba to kobieta.

Opracowanie: MarketingSportowy.pl na podstawie www.football-league.premiumtv.co.uk