ImageCharlotte to największe miasto w amerykańskiego stanu Północna Karolina (wschodnie wybrzeże). Miasto liczy blisko 700 tys. mieszkańców i jest drugim co do wielkości centrum bankowym w USA. Tam narodził się i rozgrywał swoje mecze, koszykarski zespół Charlotte Hornets.

W 1988 roku, w Charlotte, wybudowano nowoczesną halę sportową. Była to wówczas największa hala sportowa, w której rozgrywano mecze koszykarskiej NBA. Już po 14 latach hala okazała się za mała dla widzów przychodzących na mecze zespołu Charlotte Hornets. Nieporozumienia pomiędzy klubem a władzami miasta, które nie godziły się na zbudowanie nowej hali dla zespołu spowodowało, że Hornets przenieśli się do Nowego Orleanu.

Te decyzje okazały się niepozytywne dla klubu i miasta. Mecze Hornets w nowym mieście nie biją już rekordów frekwencji a miasto Charlotte, nawet po utworzeniu nowego klubu - Charlotte Bobcats - i otwarciu nowej hali, nie odbudowało zainteresowania koszykówką sprzed lat.

Nowa hala, o nazwie Charlotte Bobcats Arena, została otwarta w październiku 2005, ale wyniki sprzedaży biletów spadły w stosunku do poprzedniego sezonu aż o 20%. Aktualnie, na mecze koszykarzy Bobcats sprzedaje się średnio 9.930 biletów, co przy wyniku 12.362 biletów, sprzedawanych w zeszłym sezonie, w „starej” hali, jest znaczącą obniżką.

Te wyniki zaskakują amerykańskich specjalistów marketingu sportowego. Szef firmy doradczej Sportscorp., komentując kłopoty Charlotte Bobcats, stwierdza: "Ta sytuacja musi bardzo rozczarowywać właścicieli klubu. Praktycznie zawsze po otwarciu nowej hali klub sportowy notuje fenomenalny wzrost liczby widzów na trybunach.”

Szersza analiza sytuacji związanej z kłopotami hali sportowej w Charlotte, została przedstawiona w oddzielnym opracowaniu MarketingSportowy.pl, w dziale: Artykuły.
MarketingSportowy.pl na podstawie www.bizjournals.com