ImageW ostatnim tygodniu sierpnia 2006, czołowy szkocki klub piłkarski opublikował raport finansowy podsumowujący sezon 2005/2006.

Zgodnie ze standardami biznesu, wydawnictwo Rangersów wygląda profesjonalnie i jest dopracowane w każdym calu. Na 36 stronach dobrej jakości papieru, znalazło się 9 stronicowe wprowadzenie przygotowane przez prezesa zarządu, dyrektora generalnego klubu, dyrektora finansowego i przedstawiciela menedżerów zarządzających klubem.

Rok rozrachunkowy
Glasgow Rangers odpowiada cyklowi rozgrywek piłkarskich i trwa od 1 lipca do 30 czerwca. Obroty klubu w sezonie 2005-2006 wyniosły £61,2 mln i były większe od poprzedniego sezonu. Dyrektor finansowy Donald C. McIntyre poinformował, że udział w rozgrywkach Champions League zwiększył obroty klubu w sezonie o kwotę £15,5 mln.

Wartość netto zawodników w kadrze klubu została wyceniona w księgach finansowych klubu na £8.5mln (2005 - £6.6mln).

Image

Zysk operacyjny Glasgow Rangers w 2006r.  wyniósł £4,37 mln. To wynik wart odnotowania, wobec straty £7,81 mln z 2005r. Wbrew pobieżnym ocenom, przedstawione wyniki to nie tylko "efekt występów piłkarzy w Champions League".

Obecnie, klubem zarządza 8 znakomitych, dobrze wykształconych menedżerów, którzy prowadzą nowoczesne przedsiębiorstwo – piłkarski klub sportowy. To ci menedżerowie określili strategiczne pola rozwoju i potencjalnych strat w kolejnych latach, czego wynikiem było podpisanie bardzo korzystnego kontraktu z firmą JJB Sports (marzec 2006) i przekazanie jej praw do produkcji i dystrybucji opominków klubowych.
Dzięki pracy takich ludzi, średnio w sezonie, widzowie wypełniają stadion Glasgow Rangers w 95%. Pojemność tego stadionu wynosi ponad 50 tysięcy, a klub sprzedaje, co roku, ponad 40 tysięcy karnetów.

Image

Informacja od menedżerów, zamieszczona w raporcie finansowym, zawiera również opsy zasad dobrego nadzoru i zarządzania spółką (ang. corporate governance), strategię zarządzania pracownikami, strategię realizowania zobowiązań, zarządzanie ryzykiem zmian oprocentowania lokat i pożyczek, oraz postępowanie z ryzykiem kursowym, ryzykiem kredytowym i ryzykiem płynności finansowej w klubie.

(przyp. W sezonie 2005/2006, Glasgow Rangers nie obronili tytułu mistrzowskiego ligi szkockiej i zajęli 3 miejsce, w tych rozgrywkach).

*Dla celów edukacyjnych, zarejestrowani użytkownicy portalu MarketingSportowy.pl, po wysłaniu zgłoszenia na adres redakcji, mogą otrzymać elektroniczną wersję raportu Glasgow Rangers.

MarketingSportowy.pl na podstawie raportu finansowego Glasgow Rangers

Zobacz również
48 mln funtów za prawo do znaku Glasgow Rangers