ImageZapaśnik. Zdobywca obu Pucharów Polski 2007 w kategorii 96 kg. Multi-medalista juniorskich, młodzieżowych i seniorskich Mistrzostw i Pucharów Polski. Wielokrotny reprezentant Polski. Zawodnik młodego pokolenia. Obecnie jeden z najsilniejszych zapaśników w Polsce.

 

1. Marketing to bardzo szerokie pojęcie, jak Pan rozumie rolę marketingu w sporcie?
Jest bardzo rozległa. Moim zdaniem działania marketingowe powinny obejmować wszystkie etapy działalności sportowej, a nie tylko - jak to jest w większości przypadków - gotowy produkt, jakim jest wynik sportowy na światowym poziomie. Życzyłbym sobie, aby marketing nie ograniczał się wyłącznie do promocji; dopiero takie podejście stworzyłoby szansę na rozwój polskiego sportu.

 

2. Gdyby dysponował Pan kwotą 10 milionów złotych na przedsięwzięcie sportowe w Polsce, w co zainwestowałby Pan te pieniądze?
Na stworzenie i realizację projektu Centrum Sportów Walki. Takie Centrum zajmowałoby się wszechstronnym i szeroko rozumianym szkoleniem dzieci i młodzieży w zakresie różnych sportów walki. Mam na myśli olimpijskie zapasy, judo, boks, kick-boxing czy coraz bardziej popularne MMA[1]. Część środków przeznaczyłbym na organizację imprez sportowych na najwyższym poziomie. Chciałbym promować je hasłem "wychowanie w sporcie" i realizować je  np. poprzez współpracę ze szkołami czy domami dziecka.

 

3. Czy w Pana karierze sportowej wydarzyło się coś, co może być przykładem efektownego wykorzystania marketingu w sporcie?
Zapasy, mimo pra-starej tradycji olimpijskiej, nie przyciągają współcześnie menadżerów i ludzi od marketingu. Mam nadzieję, że to się jednak zmieni. Ja, od pół roku współpracuję z portalem GwiazdaSportu.pl. Portal ten zajmuje się promocją sportu i tworzeniem sportowego zaplecza marketingowego, informowaniem kibiców o bieżących wynikach poprzez partnerskie media (gazety, serwisy internetowe, programy radiowe). Dzięki tej współpracy powstała moja strona internetowa, Deberny.GwiazdaSportu.pl i każdy może przeczytać o mojej karierze i osiągnięciach. Zapraszam tam również wszystkich czytelników portalu MarketingSportowy.pl.

 

MarketingSportowy.pl (lipiec 2007)

--------
[1] (...) MMA - Mieszane sztuki walki (MMA, Mixed Martial Arts), dyscyplina sportowa, gdzie zawodnicy sztuk i sportów walki toczą pojedynki przy dużym zakresie dozwolonych technik (w zasadzie dopuszcza się wszystkie techniki dozwolone w innych sportach walki bez broni). Celem turniejów MMA jest zapewnienie widowiska sportowego, w którym walka toczy się przy jak najmniejszych ograniczeniach, ale jednoczesnym uniknięciu ryzyka śmierci i poważnych, trwałych obrażeń ciała./ wikipedia.pl