ImageArsenal Londyn prześcignął Manchester United w rankingu najbardziej wartościowych klubów angielskiej Premiership. Obecnie (październik 2007) eksperci wyceniają wartość tego klubu na 1 miliard funtów brytyjskich.

Pod koniec września 2007, Arsenal Holdings ogłosił swoje roczne wyniki finansowe. Cyfry pokazały, że przeniesienie do nowego stadionu (Emirates Stadium) pomogło klubowi zwiększyć obroty ze £137 milionów do £185 milionów. Dodatkowo, udziałowcy holdingu zostali poinformowani, że klubowa kasa zostanie niebawem zasilona wpłatą w wysokości £50 milionów za sprzedaż nieruchomości budowanej obecnie na terenie starego stadionu Highbury.

Ocenia się, że już w najbliższym zestawieniu najbogatszych klubów świata opracowywanym przez firmę Deloitte, Arsenal może znaleźć się na drugim miejscu, bezpośrednio za hiszpańskim Realem Madryt.

Wymowne są słowa Keitha Harrisa, członka zarządu firmy brokerskiej, która w 2005 roku uczestniczyła w sprzedaży Manchester United amerykańskiemu miliarderowi Malcolmowi Glazerowi: „Arsenal to jest już najbardziej wartościowy klub angielskiej Premiership. Wątpię czy jakikolwiek inny klub w tej lidze miał podobną silę się generowania gotówki. Klub ma fantastyczny zarząd i bardzo silny model biznesu”.

Przedstawiciel MarketingSportowy.pl uczestniczył we wrześniu w konferencji zorganizowanej na stadionie Arsenalu w Londynie. Wynikiem tego będzie oddzielne opracowanie dotyczące organizacji biznesu w tym klubie, już dzisiaj jednak możemy potwierdzić, że to Arsenal, a nie Manchester United, ma lepiej skonstruowaną ofertę dla klientów biznesowych.

Bilety do korporacyjnych loży VIPów na meczach Arsenalu należą do najdroższych na świecie, a przychód z jednego meczu na stadionie Emirates, osiąga poziom £3 milionów i  zaczyna przewyższać najwyższy wynik na Wyspach osiągany do tej pory przez Manchester United. Dodatkowo Arsenal uzyskuje wyższe ceny biletów karnetów dla kibiców. W konsekwencji wpływy z meczu tego klubu są wyższe niż wpływy z meczów organizowanych na stadionie Old Trafford, gdzie Manchester United może pomieścić aż o 15.000 widzów więcej niż jego londyński konkurent!

Chętni, którzy chcieliby obejrzeć mecz Arsenalu w Londynie muszą zabrać bardzo gruby portfel, aby skorzystać z jednej z ofert dla VIPów, lub po prostu wpisać się na listę osób, które oczekują na swój sezonowy karnet. W tym drugim jednak przypadku na zakup mogą poczekać nawet kilka sezonów!

Dla stałych współpracowników portalu udostępniliśmy już zdjęcia z pobytu przedstawiciela portalu MarketingSportowy.pl na konferencji w Emirates Stadium w Londynie.


Zobacz także:
Arsenal Londyn uczy najmłodszych kibiców
Straty finansowe nie martwią udziałowców Arsenal FC

źródło: MarketingSportowy.pl (październik 2007)