Image- Adam Wiercioch
- Radosław Zawrotniak
- Robert Andrzejuk
- Tomasz Motyka

Srebrna drużyna szpadzistów z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. To oni, wywalczyli pierwszy medal olimpijski dla naszego kraju w 2008 roku.

1. Marketing to bardzo szerokie pojęcie, jak Panowie rozumiecie rolę marketingu w sporcie?

Marketing sportowy to narzędzie dające szansę na połączenie produktu, jakim są odnoszący sukcesy popularni sportowcy z klientem, czyli sponsorem i jego grupą docelową, czyli kibicami. Marketing sportowy pozwala „połączyć” kibiców ze swoimi idolami przez sponsorów. Z marketingiem sportu nierozerwalnie kojarzy się osoba menadżera sportu, który dba o zawodników i sprzedaje ich jako produkt na warunkach korzystnych dla wszystkich.
 
2. Gdyby dysponowali Panowie kwotą 10 mln złotych na przedsięwzięcie sportowe w Polsce, w co zainwestowalibyście te pieniądze?
Oczywiście zainwestowalibyśmy te 10 mln złotych w szermierkę, a dokładniej w kilkuletni program organizacji profesjonalnych zawodów rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Chodzi o taką organizację zawodów, żeby były to eventy, na które chętnie będą przychodzić kibice. Dziś w polskiej szermierce brakuje takiej organizacji, a na pewno można zorganizować popularny cykl imprez szermierczych – widzimy takie jeżdżąc na zawody za granicę, gdzie na porządny turniej szermierczy przychodzi kilka tysięcy kibiców. Taka inwestycja na pewno zwróci się w ciągu 2-3 lat w postaci zainteresowania sponsorów i rzeszy kibiców.

3. Czy w Panów karierze sportowej wydarzyło się coś, co dotyczyło efektownego wykorzystania marketingu w sporcie?
Niestety, jeszcze nic takiego się nie wydarzyło.

Rozmawiał Jakub 'Karpiu' Karbownik
MarketingSportowy.pl (grudzień 2008)