 Najbardziej utytułowana polska kajakarka. Trzy razy zdobyła medal Igrzysk Olimpijskich: srebro z Beatą Mikołajczyk (Pekin 2008), oraz dwukrotnie brąz z Beatą Sokołowską-Kuleszą (Sydney 2000 i Ateny 2004). Czternastokrotna medalistka Mistrzostw Świata:, dwa razy zdobyła tytuł mistrzyni Świata; piętnastokrotna medalistka Mistrzostw Europy, sześć razy zdobyła tytuł mistrzyni Europy.
1. Marketing to bardzo szerokie pojęcie, jak Pani rozumie rolę marketingu w sporcie? Marketing sportowy to szereg działań, które mają na celu usprawnić i ułatwić sportowcowi doskonalenie formy sportowej poprzez zabezpieczenie go we wszelkie niezbędne rzeczy, które pomogą osiągnąć sukces. Takimi sprawami powinien zajmować się człowiek lub zespół do tego stworzony i wyszkolony, aby zawodnik mógł się zająć trenowaniem a nie martwieniem się o jutro i swoją przyszłość.
2. Gdyby dysponowała Pani kwotą 10 mln złotych na przedsięwzięcie sportowe w Polsce, w co zainwestowaliby Pani te pieniądze? Nigdy nie miałam takich pieniędzy i trudno jest mi sobie wyobrazić co mogła bym zrobić. Ale gdybym miała to na pewno zwróciłabym się do ludzi, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu finansami i wraz z nimi omawiała bym sposoby inwestowania i wydawania takich środków finansowych, aby móc jak najlepiej przygotować się do kolejnych sezonów w najlepszych dostępnych warunkach za optymalne pieniądze.
3. Czy w Pani karierze sportowej wydarzyło się coś, co dotyczyło efektownego wykorzystania marketingu w sporcie? Nie nigdy; moim zdaniem, zarówno moja sekcja kajakowa KS Posnania jak i Polski Związek Kajakowy działają wbrew zasadom marketingowym.
Rozmawiał Jakub 'Karpiu' Karbownik MarketingSportowy.pl (grudzień 2008)
|