ImageAndrzej Piątek – absolwent wrocławskiej AWF,  trener z klasą mistrzowską; twórca pierwszej polskiej zawodowej grupy kolarskiej MTB. Jego podopieczni w latach 1999 – 2008 zdobyli 24 medale MŚ i ME.
W Pekinie zawodniczka trenera Piątka – Maja Włoszczowska – osiągnęła największy sukces w historii polskiego kolarstwa górskiego – zdobyła srebrny medal olimpijski.


1. Marketing sportowy to bardzo szerokie pojecie. Jak Pan rozumie rolę marketingu w sporcie?

Najkrócej mówiąc marketing sportowy to przede wszystkim działania mające na celu kojarzenie ze sportem przedsiębiorstw i promowanie ich oraz ich produktów właśnie poprzez sport.

2. Gdyby dysponował Pan kwotą 10 mln złotych na przedsięwzięcie sportowe w Polsce, w co zainwestowaliby Panowie te pieniądze?
W tej chwili część środków przeznaczyłbym na finansowanie polskiej grupy zawodowej MTB. Poza tym wykupiłbym w jednej ze stacji telewizyjnych cyklicznie ukazujący się magazyn MTB. Aby popularność kolarstwa wzrosła poza medalem olimpijskim i dobrymi wynikami zawodników konieczna jest obecność tego sportu w telewizji. Utworzyłbym również cykl zawodów „cross country” z udziałem zawodników z czołówki światowej. To mogłoby zwiększyć zainteresowanie mediów.

3. Czy w Pana karierze sportowej wydarzyło się cos, co dotyczyło efektownego wykorzystania marketingu w sporcie?
Klasycznym przykładem właściwego wykorzystania marketingu w sporcie jest wszystko co dotychczas wydarzyło się wokół Adama Małysza. Kolejny pozytywny przykład takich działań to kolarski wyścig Tour de Pologne.

Rozmawiał Jakub "Karpiu" Karbownik
Marketingsportowy.pl (grudzień 2008)
foto: www.pzkol.pl

czytaj Ciąg dalszy wywiadu z Andrzejem Piątkiem