Image W trzeciej edycji Antynagród Marketingu Sportowego zwyciężył bank PKO BP.

W styczniowym głosowaniu wzięło udział ponad 1000 osób. 40% z nich oddało swój głos na drugi co do wielkości bank w Polsce. PKO BP otrzymuje te niechlubne wyróżnienie za "styl" sponsorowania polskiej piłki ręcznej.

Druga pozycja przypadła władzom Torunia, które organizowały w 2009 roku Mistrzostwa Świata w hokeju  na lodzie grupy B. Czytelnicy portalu uznali, że trzecie miejsce należy się Polskiemu Związkowi Piłki Nożnej za sprzedaż praw telewizyjnych i marketingowych na 10 lat.


Wyniki głosowania na Antynagrody Marketingu Sportowego za 2009

1. PKO Bank Polski (pierwsze miejsce 40,1% głosów)
Antynagroda przyznana za "styl" sponsorowania polskiej reprezentacji piłkarzy ręcznych.
PKO Bank Polski to naszym zdaniem przykład anty-sponsora; firmy, która próbuje wykorzystać chwilową koniunkturę dyscypliny, po czym znika równie szybko jak się pojawia wśród sponsorów.
Jedno z największych przedsiębiorstw w Polsce, wykazało swoje zainteresowanie piłką ręczną w momencie, gdy męska reprezentacja osiągała swoje największe sukcesy w historii. Piąte miejsce na IO w Pekinie i brązowy medal Mistrzostw Świata w 2009 roku najwyraźniej nie usatysfakcjonowały tego „sponsora” i po hucznym przywitaniu medalistów Mistrzostw Świata  w Chorwacji PKO BP zakończyło półtoraroczny, sponsorski epizod.
rozwinięcie uzasadnienia

2. Władze Torunia
(27,6% głosów)
Za działania marketingowe związane z Mistrzostwami Świata w hokeju gr.B w Polsce.
W marcu i kwietniu 2009 z zażenowaniem obserwowaliśmy serię artykułów i listów otwartych wymienianych przez przedstawicieli władz Torunia, dziennikarzy i mieszkańców miasta. Obserwowaliśmy ją „z zewnątrz” ponieważ do marca 2009 Mistrzostwa Świata w hokeju na lodzie grupy B były, w zasadzie, sprawą wewnętrzną organizatora. W połowie kwietnia, impreza się odbyła i tak można by zakończyć ten opis.
3. Polski Związek Piłki Nożnej (18,1% głosów)
Za sprzedaż praw telewizyjnych i marketingowych  na 10 lat firmie Sportfive.
Działalność PZPN rzadko zasługuje na profesjonalne zainteresowanie. Rok 2009 był jednak wyjątkowy: w kwietniu, prezes Lato ogłosił rekordową transakcję z firmą Sportfive. Za kwotę 100 milionów euro sprzedano prawa telewizyjne i marketingowe na okres 2010-2020. Kwota wysoka, jeśli jednak zauważyć, że obejmuje ona okres 10 lat, pozbawia związek kontroli nad warunkami zawieranych w przyszłości umów sprzedaży praw medialnych (rzecz niespotykana na skalę światową) i jest przypadkiem zawarta z firmą, która od kilkunastu lat monopolizuje dystrybucję praw medialnych, które należą do PZPN to transakcja staje się co najmniej dyskusyjna.
Planowanie na 10 lat do przodu cechuje między innymi największe światowe korporacje zatrudniające do tego futurologów. W tym przypadku nie podejrzewamy udziału naukowców.

4. Polski Związek Koszykówki (8,3% głosów)
Za organizację i marketing koszykarskich Mistrzostw Europy oraz niewykorzystaną szansę na odbudowę popularności koszykówki w Polsce.
Koszykówkę kochamy, nieudolności nie akceptujemy!
Krytyka mediów, nieumiejętność zrównoważenia budżetu, spóźniona promocja (o promocji turnieju pisaliśmy rok temu), a na koniec "dobra mina do złej gry".
Wstęp do wywiadu z prezesem związku zamieszonego po mistrzostwach w serwisie sportowym Onet wyręcza naszą redakcję z pisania rozległych uzasadnień.

5. Pentagon Research (5,9% głosów)
Za sposób interpretowania wyników badania, i przedstawienia ich w mediach.
W kwietniu 2009, w ślad za oficjalną publikacją firmy Pentagon Research  kilkadziesiąt serwisów marketingowych i sportowych w Polsce ogłosiło, że „Lech Poznań jest najbardziej wartościową marką futbolową w Polsce”. Wniosek zawarty w tytule nie ma nic wspólnego z przedstawioną zawartością, a mimo to informacja jest ciągle obecna na oficjalnej stronie Pentagon Research. Nie wiemy czy przekłamanie było celowym działaniem kogoś kto chciał okazyjnie wesprzeć markę Lech Poznań, czy była to niezręczność osoby redagującej materiały prasowe.

Zobacz Wyniki głosowania na wykresie
Sprawdź Kto otrzymał Antynagrodę Marketingu Sportowego za 2007
Sprawdź Kto otrzymał Antynagrodę Marketingu Sportowego za 2008