ImagePKN Orlen tworzy nową platformę marketingową.
VERVA Racing Team będzie służyć wspieraniu wizerunku kluczowej marki koncernu: paliw VERVA.



Stworzono zespół rajdowy, który będzie reprezentował Polskę w zawodach serii Porsche Supercup. Zawody rozgrywane są na torach Formuły 1, bezpośrednio przez wyścigami najszybszych bolidów świata. W barwach VERVA Racing występuje dwóch zawodników: Kuba Giemraziak (19 lat) i Robert Lukas (22 lata).

To spory sukces polskiej firmy; zarówno pod względem sportowym jak i marketingowym. Porsche jest z jedną najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych sportowych marek samochodowych świata; a współpraca z takim partnerem stwarza okazję do kreowania pozytywnych skojarzeń związanych z jakością i prestiżem. To właśnie takie cechy akcentowane są w pierwszych materiałach informacyjnych firmy.
Wśród określeń, które przedstawiciele firmy wymieniają opisując markę VERVA znajdujemy następujące:
- prestiżowa,
- innowacyjna,
- wyznaczająca trendy,
- gwarantująca najlepsze osiągi.
 
ImagePierwszy start zespołu miał miejsce w marcu 2010 w Bahrajnie. Debiut wypadł dobrze ze względu na wynik sportowy, ale również ze względu na efekt marketingowy: wartość medialna projektu w okresie od 8 do 16 marca 2010 wyniosła około 1 miliona złotych.

Zawody Porsche Supercup są transmitowane przez kanały telewizyjne Polsat, Polsat Sport Extra, TV4, Eurosport i Eurosport2. Główną platformą internetową jest www.vervaracingteam.pl Profil zespołu został utworzony na Facebook’u i Naszej Klasie, a materiały wideo są udostępniane poprzez YouTube.
Firma dysponuje siecią ponad 1500 punktów sprzedaży, w której będą dostępne materiały promocyjne. Do kupujących paliwa Verva będą skierowane również programy lojalnościowe. Orlen będzie wspierał swój program sponsorski również poprzez spoty reklamowe i billboardy. Obecnie prowadzona jest intensywne kampania PR.

VERVA otrzymała wydzieloną platformę komunikacji.
Z punktu widzenia zarządzania markami powstała odrębna platforma, która pozwoli na kreowanie marki Verva i jest to z pewnością doskonałe narzędzie dla marketerów PKN Orlen.
Inną, wyodrębnioną marką Orlenu, wspieraną przy pomocy marketingu sportowego jest Stop Cafe. Ambasadorami Stop Cafe są  lekkoatleci Tomasz Majewski (mistrz olimpijski w pchnięciu kulą) , Piotr Małachowski (wicemistrz olimpijski w rzucie młotem), oraz  Anita Włodarczyk (rekordzistka świata w rzucie młotem).

Dla spostrzegawczych
Warto zauważyć, że na samochodzie rajdowym polskiej załogi nie znajdziemy nazwy koncernu Orlen; a pełna nazwa tegorocznych rozgrywek Porsche Mobil 1 Supercup, zawierająca nazwę konkurencyjnego producenta olejów silnikowych, nie jest używana w komunikacji w Polsce. Cóż takie są właśnie wyzwania współczesnego sponsoringu.

Image

Zapisane podczas konferencji prasowej: "Warto pochwalić menedżerów Orlenu za sposób, w jaki mówią o sponsoringu sportowym. Z satysfakcją zauważam, że w tej firmie o marketingu sportowym mówi się dobrze i poprawnie."
Gratulujemy pomysłu i życzymy sukcesów sportowych oraz biznesowych

Michał Szustak
MarketingSportowy.pl (kwiecień 2010)