ImageDyrektor Zarządzający firmy  Nice Polska, która jest pierwszym w historii głównym sponsorem żużlowej reprezentacji Polski.
Prywatnie kibic żużla, przełożył swoją pasję na pole zawodowe i wraz z zespołem, którym kieruje, od kilku lat, realizuje strategię marketingową opartą o sponsoring sportowy.


1. Marketing sportowy to bardzo szerokie pojęcie. Jak Państwo rozumieją rolę marketingu w sporcie?

Nigdy nie traktowaliśmy marketingu sportowego wyłącznie jako reklamy związanej z ekspozycją logo i marki w danej dyscyplinie. Marketing sportowy to forma komunikacji z otoczeniem, to filozofia i przemyślana strategia.
Trzeba rozumieć sport, w który się inwestuje, emocje z nim związane i wokół tego budować strategię marketingową oraz każdą aktywność sponsorską. Wiele firm traktuje marketing sportowy jak czystą inwestycję, w Nice staramy się dodatkowo w oparciu o te działania budować relacje.

2. Czy w Państwa kampaniach reklamowych są takie, które mogą być przykładem efektywnego wykorzystania marketingu w sporcie?


Projekt sponsoringu żużlowej Reprezentacji Polski i szereg związanych z tym spójnych, konsekwentnych działań dziś pozwala nam powiedzieć, że jest to przykład zarówno efektywnego wykorzystania marketingu w sporcie, jak również sportu w marketingu. Jako sponsor aktywnie angażowaliśmy się w organizację wielu przedsięwzięć, których celem była nie tylko ekspozycja marki, lecz głównie kontakt z kibicami żużla i popularyzacja czarnego sportu także w ośrodkach, w których ta dyscyplina nie jest popularna.

Rozpoczęliśmy produkcję oficjalnych gadżetów reprezentacji i zajęliśmy się ich promocją, łącznie z profesjonalną sesją zdjęciową z udziałem Jarka Hampela. Zarówno w 2009 jak i 2010 roku przy okazji najważniejszych zawodów w Polsce, takich jak Drużynowy Puchar Świata, organizowaliśmy eventy promocyjne dla kibiców umożliwiając im spotkania z zawodnikami. Parada Polskiej husarii w Lesznie czy żużlowe miasteczko w Gorzowie w 2011 z pewnością zostaną w pamięci kibiców. Powstał także projekt ogólnosportowego portalu internetowego, którego Nice jest współtwórcą. Wspiera to, uruchomiony w 2010 roku, portal Nicesport.pl

3. Czy planują Państwo inwestycje w inne dyscypliny sportu?
Żużel jest w naszych działaniach sponsoringowych dyscypliną dominującą, jednak zawsze staraliśmy się angażować w różne projekty i dywersyfikować sponsoringowe portfolio. Zaczynaliśmy od dyscyplin, które są najbardziej popularne, czyli piłki nożnej, siatkówki i koszykówki. Oprócz żużla wspieraliśmy lokalne zespoły – piłkarzy Znicza Pruszków, koszykarki Lider Pruszków, które jako sponsor tytularny doprowadziliśmy do awansu do PLKK. Angażowaliśmy się także w doraźne akcje sponsoringowe w czasie dużych wydarzeń sportowych jak np. rozgrywki Ligi Światowej czy ważne rozgrywki klubów piłkarskich reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej.
Nie wykluczamy tego typu działań przyszłości a nasze zaangażowanie sponsorskie w takich przypadkach zależy od charakteru projektu i w wielu przypadkach, możliwości budżetowych.

Rozmawiał
Jakub "Karpiu" Karbownik
MarketingSportowy.pl (kwiecień 2011)

czytaj: Pełny tekst rozmowy z panem Adamem Krużyńskim