ImageStadion Narodowy w Warszawie oraz stadion we Wrocławiu walczą o nagrodę w kategorii „Najlepszy nowy obiekt”. Gdańska PGE arena może otrzymać wyróżnienie za architekturę w konkursie TheStadiumBusiness Awards 2012.

Nagrody TheStadiumBusiness Awards 2012 wręczane są od trzech lat. Przyznawane są aż w 18 kategoriach. Wyróżnienia otrzymują obiekty, ich projektanci, osoby lub instytucje zarządzające czy konkretne wydarzenia sportowe. W sieci można obejrzeć tegoroczną listę nominacji.

W 2012 roku Stadion Narodowy oraz stadion we Wrocławiu otrzymały nominację ponieważ są nowymi obiektami sportowymi. Gdańska PGE Arena została zauważona ze względu piękną architekturę.

Image
foto: Reuters


Z perspektywy marketingu i zarządzania o wiele cenniejsze są jednak wyróżnienia w takich kategoriach jak: doświadczenia widzów (customer experience), nagroda za wniesienie wartości dla społeczności lokalnej (community award) oraz najlepszy sponsoring, sprzedaż i marketing. W tych kategoriach listę nominowanych zdominowały obiekty z Ameryki Północnej oraz Wielkiej Brytanii. Dlaczego?

W USA czy w Kanadzie każda tego typu budowla oparta jest o precyzyjny plan biznesowy. Tym bardziej gdy angażuje publiczne pieniądze. Takie plany tworzy się bez względu na to czy inwestycja warta jest kilkaset tysięcy dolarów czy kilkadziesiąt milionów.

Dlatego oprócz „zapachu nowości” i pięknego wyglądu równie ważne jest planowanie strategiczne   przy takich inwestycjach.

Wiedzą o tym urzędnicy miasta Kamploos, w Kanadzie. Kamploos nie jest wielką metropolią. To miasto leżące w prowincji British Columbia liczące ok. 100tys. mieszkańców, posiadające niewielką arenę widowiskowo-sportową - Sport Mart Place (obecna nazwa Interior Savings Centre).

Image
foto: panoramio.com


W 2001r. urzędnicy wydali rekomendacje, na podstawie której stworzono plan biznesowy  rozbudowy areny. Jest to plan rozbudowy areny – zwiększenia jej pojemności oraz wzbogacenia funkcjonalności. Zarejestrowani użytkownicy portalu mogą przeczytać ten dokument w tym miejscu.


Z chęcią opublikujemy podobne dokumenty dotyczące naszych znacznie droższych i większych inwestycji. Mamy nadzieję, że takie plany istnieją i po Euro 2012 rozpocznie się realizacja zawartych w nich strategii.

MarketingSportowy.pl (kwiecień 2012)