ImageOd początku XXI wieku obserwujemy wzmożone zainteresowanie swoim zdrowiem. Jak grzyby po deszczu wyrastają nowe sale fitness, coraz więcej osób biega, jeździ na rowerze, zdrowo się odżywia. Firmy farmaceutyczne, zielarskie, spożywcze prześcigają się w produkcji suplementów diety. Wartość rynku suplementów diety systematycznie rośnie.


Wartość rynku suplementów w Polsce w 2011 roku wyniósł 2,3 mld , w roku 2012 ponad 2,5 mld a w 2013 blisko 3 mld złotych. Prognozy przewidują dwucyfrowy wzrost obrotów, by na koniec 2016 roku osiągnąć wartość ponad 4 mld złotych.

Początkowo rynek suplementów diety koncentrował się w aptekach. Tam sprzedawało się blisko 80% suplementów diety. Obecnie coraz większy udział ma sprzedaż internetowa, a wśród produktów najchętniej kupowanych przez Polaków są tabletki mineralno-witaminowe.

Brak ograniczeń prawnych (w porównaniu z rynkiem lekarstw) powoduje, że firmy wytwarzają niezliczone ilości suplementów diety, które pomagają przede wszystkim mentalnie. Nie szkodzą one zdrowiu jednak mają ograniczone działanie. Niektóre minerały i witaminy zwiększają poziom antyoksydantów, które przeciwdziałają stresowi oksydacyjnemu.

Skąd wiadomo czy suplementy przynoszą efekty?
Do tej pory badania poziomu antyoksydantów w organizmie były przeprowadzane w warunkach laboratoryjnych z krwi. Obecnie można uzyskać wynik nieinwazyjnie, za pomocą bioskanera. Dopiero wtedy można określić, czy suplementy przyjmowane przez pacjenta przynoszą pożądany efekt.

Więcej informacji o suplementach diety znajdziecie Państwo w materiałach przygotowywanych przez naszego redakcyjnego kolegi Andrzeja Węgierka.
 
Zachęcamy do zadawania pytań, na które chętnie udzielimy odpowiedzi.


Marketing Sportowy.pl
(październik 2014)