ImageTo jeszcze nieoficjalna wiadomość, ale wszystko wskazuje na to, że 2015 rok rozpocznie się dla piłkarskiej Wisły Kraków podpisaniem kontraktu na sponsoring z firmą Coca Cola.


Obecnie w piłkarskiej Ekstraklasie występują dwa zespoły z Krakowa. Cracovia ma już wśród swoich sponsorów Pepsi, więc naturalnym wyborem Coca Coli w tym mieście jest Wisła. Ocenia się, że nowy sponsor jest gotowy zapłacić za umieszczenie swojego logo na centralnym miejscu koszulek Wisły Kraków około cztery miliony złotych. 

„Ruch to szczęście” to aktualne hasło Coca-Coli kampaniach wizerunkowych, a piłka nożna doskonale wpisuje się w to hasło.

To nieśmiała próba Coca Coli w Polsce. Koncern od wielu lat sponsoruje wielkie imprezy piłkarskie i kluby na całym świecie, jednak gdyby spojrzeć na polską Ekstraklasę mogłoby się wydawać, ze to Pepsi jest bardziej zainteresowana lokalnym futbolem. 

Podpisanie kontraktu z Wisłą to nadzieja dla polskiej ligi, jednak bardzo ciekawej batalii pomiędzy firmami należy oczekiwać w przypadku Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji, w 2018 roku. To właśnie w Rosji właściciel Pepsi ma największe obroty ze wszystkich krajów, w których produkuje i sprzedaje swoje produkty. Należy sądzić, że w to właśnie w Rosji firmie PepsiCo będzie zależało najbardziej na zbudowaniu projektów wokół piłki nożnej w najbliższych latach.

MarketingSportowy.pl
(grudzień 2014)

Image