ImageFirma kontrolująca F1, mająca roczne przychody ponad miliard euro, nie była zainteresowana stworzeniem działu marketingu. Teraz myśli o sprzedaży swoich udziałów.

Właściciele F1, grupa CVC Capital Partners, gotowi są sprzedać posiadany przez siebie pakiet kontrolny udziałów (35.5%). Ofertę na zakup została złożona przez amerykańsko-katarskie konsorcjum finansowe.

CVC Capital Partners to inwestor finansowy, inwestujący pieniądze w różne przedsięwzięcia, niekoniecznie związane ze sportem, kontroluje wyścigi F1 od marca 2006.
Firma ma prawa do komercyjnego rozwijania koncepcji zawodów o Mistrzostwo Świata Formuły 1, w tym praw do organizacji i promocji tych wydarzeń, prawa do sprzedaży sygnału telewizyjnego, ofert sponsorskich i pakietów typu „hospitality” dla firm zainteresowanych zaproszeniami na imprezy dla swoich najważniejszych partnerów biznesowych.

Informacja o możliwej sprzedaży praw do F1 to konsekwencja słabnącego zainteresowania zawodami F1 na świecie. Firma generująca rocznie przychody ponad miliard euro nie była wcześniej zainteresowana stworzeniem działu marketingu. Spadająca ilość widzów transmisji telewizyjnych i coraz mniejsze zespoły walczące o przeżycie kolejnych sezonów to obraz współczesnego ścigania się najszybszych bolidów świata.
Zarządzana przez Bernie Ecclestone, firma, która wcześniej zupełnie zignorowała media społecznościowe takie jak Twitter i Facebook spóźniona próbuje teraz nadrobić stratę.
Grupa zainteresowana kupnem pakietu kontrolnego składa się z amerykańskiego RSE Ventures (właściciel zespołu futbolu amerykańskiego ligi NFL Miami Dolphins) oraz Qatar Sports Investments (posiada pełen pakiet akcji zespołu piłkarskiego - Paris Saint-Germain).
Wartość oferty oceniana jest na 6 do7 miliardów euro.

MarketingSportowy.pl
(czerwiec 2015)