ImageNajbardziej aktywnym pojedynczym sponsorem piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych jest Adidas. Całkiem niedawno swój program sponsorski ogłosiła firma Audi, ale biorąc pod uwagę wszelkie rozgrywki ligowe, najaktywniejszą branżą wspierającą piłkę nożną jest branża restauracji szybkiej obsługi.



Branże i kategorie produktów według aktywności sponsorskiej w piłce nożnej w Stanach Zjednoczonych. Ten ranking pomaga oceniać skłonność firm z różnych branż do sponsorowania określonej dyscypliny sportowej:
 -restauracje szybkiej obsługi
 -usługi medyczne
 -handel detaliczny
 -żywność
 -ubezpieczenia
 -napoje niealkoholowe
 -motoryzacja
 -producenci piwa
 -banki
 -firmy telekomunikacyjne

Image
Chipotle - sieć restauracji z meksykańskim jedzeniem

Image
Papa Jones - sieć pizzerii

Firma badawcza IEG oceniła w swoim dorocznym raporcie, że prognozowany wzrost wartości sponsoringu we wszystkich dyscyplinach sportowych w USA wyniesie 5% w 2016 roku
Piłka nożna pozytywnie wyróżnia się w tym zestawieniu, ponieważ wpływy od sponsorów w tym roku wzrosną o 9,2% w stosunku do zeszłego roku. Kogo interesuje dokładna wartośc tego sponsoringu powinien zajrzeć na nasz profil na Twitterze.

IEG - wydawca raportu dotyczącego sponsoringu - ocenia, że ważnym czynnikiem, który podnosi atrakcyjność piłki nożnej dla sponsorów za Oceanem są finały Copa America. Ten turniej, po raz pierwszy w historii, odbędzie się w Stanach Zjednoczonych.

Piłka nożna nadal ustępuje popularnością wielu dyscyplinom sportowym w Stanach Zjednoczonych i nie należy się spodziewać, że to się szybko zmieni.

Michał Szustak
MarketingSportowy.pl
(kwiecień 2016)
na podstawie materiałów opublikowanych w 2016 roku przez firmę IEG

Image