MarketingSportowy.pl
    
Logowanie
Sonda
Po zawieszeniu rozgrywek sportowych z powodu pandemii koronawirusa, kluby powinny:
zwolnić dział marketingu aby czasowo ograniczyć wydatki i poczekać na lepsze czasy.
rozwinąć swoją komunikację i zbudować nowe projekty marketingowe.
        
Marketing organizacji sportowych
(specjalny) Jak reformowano angielski futbol (cz.3)
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: angielski futbol, historia, kryzys   

ImageW trzeciej części artykułu o reformach w angielskiej piłce przybliżamy historię lata 90' ubiegłego wieku. W tym fragmencie możecie przeczytacie o  państwowych inwestycjach w infrastrukturę stadionową oraz kontrowersyjnych działaniach angielskiej federacji.

 

Czytaj
(specjalny) Licencjonowanie marki sportowej (cz.3)
autor: dr hab. Zygmunt Waśkowski   
słowa kluczowe: zarządzanie, marka sportowa, licencjonowanie   
ImageTrzecia - ostania część artykułu - prezentuje model zarządzania licencjonowaniem marki sportowej w oparciu o zasadę 3P. Dowiecie się również jakie kwestie należy ustalić przy podpisywaniu umowy licencyjnej, aby w odpowiedni sposób promować, ale również chronić markę sportową.
Czytaj
Licencjonowanie marki sportowej (cz. 2)
autor: dr hab. Zygmunt Waśkowski   
słowa kluczowe: marka sportowa, licencjonowanie   
ImageDruga część artykułu opisuje korzyści i zagrożenia licencjonowania marki sportowej oraz warunki sukcesu licencjonowania marki sportowej.
Czytaj
Licencjonowanie marki sportowej (cz. 1)
autor: dr hab. Zygmunt Waśkowski   
słowa kluczowe: marka sportowa, sponsoring   
ImageMiędzy podmiotami tworzącymi instytucjonalną sferę rynku sportowego dochodzi do współpracy na trzech zasadniczych płaszczyznach: sponsoring sportowy, wykorzystywanie wizerunku zawodnika w działaniach promocyjnych innego przedsiębiorstwa[1], oraz  licencjonowanie marki sportowej. 
Celem artykułu jest przedstawienie istoty oraz zasad licencjonowania marki sportowej, a także wskazanie warunków sukcesu tej formy współpracy.
Czytaj
Marketing: siedem razy o sporcie cz.1
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: marketing sportowy   
Image- Co wyróżnia produkty i usługi pozwiązane ze sportem?
- Dlaczego klasyczny marketing nie zawsze przynosi odpowiednie rozwiązania osobom, które zajmują się marketingiem sportowym?
- Czy umiejętność prowadzenia przedsiębiorstwa, łatwość kreowania kampanii reklamowych i doświadczenie w zarządzaniu komunikacją rynkową wystarczają, aby skutecznie poruszać się w marketingu sportowym?


Czytaj
Marketing relacji a marketing sportowy (cz.1)
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: marketing relacji, geneza, definicja, założenia   
ImagePewnie wiele osób czytających ten tekst, spotkało się już z takimi pojęciami jak ‘Customer Relationship Management (CRM) albo ‘program lojalnościowy’. Te właśnie frazy są najczęściej kojarzone z koncepcją marketingu relacji. Ta nowoczesna koncepcja w marketingu wykorzystywana jest z powodzeniem przez branżę usługową na całym świecie; również wśród menedżerów profesjonalnych organizacji sportowych. Sprawdźmy, jak powstał marketing relacji, jakie są jego główne założenia i dlaczego może być odpowiedni dla sportowego rynku.
Czytaj
Marketing relacji a marketing sportowy (cz.2)
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: marketing relacji, klub sportowy   
ImageNa nasyconych, konkurencyjnych rynkach, kreowanie więzi z konsumentami pozwala wielu przedsiębiorstwom utrzymywać ich pozycję rynkową. W sytuacji, gdy produkt ma znaczną wartość dla klienta, a konsument szuka relacji z organizacją i chce być zaangażowany we współtworzenie produktu, marketing relacji staje się skutecznym narzędziem stymulowania sprzedaży.
Czytaj
(specjalny) Budżety polskiej ekstraklasy uzupełnienie
autor: redakcja   
ImageMateriał jest uzupełnieniem informacji zawartych w materiale Warte Uwagi pt. "Najwyższe budżety w historii polskiej ekstraklasy".




Czytaj
Jak reformowano angielski futbol (cz.4)
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: angielski futbol, customer charters, reforma   
ImageCzwarta i ostatnia część tekstu przybliża końcowy etap reform w angielskiej piłce klubowej. Początek XXI wieku okazał się czasem korzystnych zmian, które umożliwiły rozwój klubów piłkarskich z naciskiem na ich funkcję społeczną.
Czytaj
(specjalny) Relacje klubu piłkarskiego z inwestorami
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: relacje z inwestorami, marketingowa sieć relacji, raporty finansowe   
ImageNajwiększe kluby piłkarskie świata to przedsiębiorstwa rynkowe, które corocznie obracają setkami milionów euro. Wiele z nich notowanych jest na giełdach. Stąd pozyskują dodatkowy kapitał na swój rozwój. Inwestorzy są dla klubu piłkarskiego ważną grupą, która należy do tzw. marketingowej sieci relacji. Inwestorem jest również właściciel klubu, jako osoba, bądź grupa inwestycyjna dysponująca większościowym pakietem akcji.

Jak ważni dla przedsiębiorstwa sportowego są jego inwestorzy? Jaka jest ich pozycja i potrzeby względem organizacji, której akcje posiadają? Co zarząd klubu powinien robić, żeby zbudować pozytywne i długotrwałe relacje biznesowe z inwestorami?
Czytaj
<<  1 [ 2 ] 3  4  >>


 
 

na marginesie

(...)Słaba postawa drużyny sprawiła, że na forach internetowych kibice wzywają do bojkotu meczu. Chcą oficjalnie zaprotestować i wyrazić niezadowolenie z działania a raczej bierności PZPN w sprawach związanych z polskim futbolem.

- Musiałbym się podzielić na kilka części by mieć czas na śledzenie forów internetowych, czy blogów. Ja żyję w świecie realnym, a nie wirtualnym - zapewnił Bugdoł, wiceprezes PZPN ds. organizacyjno-finansowych PZPN, pytany o opinię władz związku na temat ewentualnego bojkotu.

Artykuł z portalu www.gazeta.pl