MarketingSportowy.pl
    
Logowanie
Sonda
Która z tych firm jest najlepszym sponsorem polskiego sportu?
Grupa PGE
KGHM
PKN Orlen
PGNiG
PKO BP
        
Marketing organizacji sportowych
PR w organizacji sportowej
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: Public Relations PR, organizacja sportowa   
ImagePublic Relations (PR) może znakomicie wzmacniać komunikację marketingową przedsiębiorstwa. Warto, aby jego siłę docenili też marketerzy organizacji sportowych.
Umiejętność współpracy z mediami i kształtowania opinii publicznej mają kluczowe znaczenie dla organizacji sportowej. To te umiejętności pomagają tworzyć pozytywny wizerunek organizacji, kreować źródła dochodu i budować dobre relacje z sympatykami. Warto więc przyjrzeć się w jaki sposób Public Relations[1] definiują specjaliści marketingu sportowego.
Czytaj
(specjalny) Marketing w klubie sportowym - podstawowe błędy
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: marketing strategiczny, marketing operacyjny, orientacja rynkowa, orientcja produktowa   
ImageW polskich klubach sportowych popełnia się często błąd polegający na nieprawidłowym wyznaczaniu zakresu odpowiedzialności osobom odpowiedzialnym za marketing klubu.
Czytaj
Mamy strategię - mamy wizję (cz.1): Budowanie społeczności kibiców w KS Cracovia Kraków
autor: Grzegorz Błażewicz   
słowa kluczowe: strategia marketingowa, budowanie społeczności   
ImageOd redakcji: Kibice - klienci klubu sportowego, tworzą wokół niego społeczność. W przeciwieństwie do innych branż, w sportowym biznesie znaczna grupa konsumentów czuje silną więź z organizacją sportową, jak również z innymi kibicami swojej drużyny.

Czytaj
Zacznijmy od zmian
autor: Łukasz Pawlak   
słowa kluczowe: kluczowe kompetencje, sponsor, win-win   
ImageZanim organizacja sportowa rozpocznie proces, którego celem jest zachęcenie sponsora do współpracy, ważne jest przeanalizowanie zdolności organizacji do wejścia w marketingowe partnerstwo ze sponsorem. W Polsce większość klubów sportowych opiera własną politykę sponsoringową o znajomości i zdobyte przed laty „układy”, a nie połączenie działań marketingowych organizacji sportowej i sponsora.
Czytaj
Klub sportowy w Polsce a kreowanie marki cz.1
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: klub sportowy o wielu sekcjach, kreowanie marki   
ImageChociaż kreowanie marki jest doskonale opisane we współczesnej literaturze marketingowej, a codziennie weryfikuje ją w praktyce tysiące przedsiębiorstw, to w sferze działalności klubów sportowych w Polsce brzmi wciąż jak opowieść o nieodkrytym, a przez to tajemniczym lądzie.
Czytaj
(specjalny) Klub sportowy w Polsce a kreowanie marki cz.2
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: klub sportowy, kreowanie marki, regulacje prawne   
ImageMoże brzmi to zaskakująco, ale dla osoby zarządzającej marką klubu sportowego w Polsce fundamentalną przeszkodą mogą okazać się uregulowania prawne, które określają formalnie zasady prowadzenia takich organizacji.
Czytaj
Marketing: siedem razy o sporcie cz.2
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: badania w marketingu sportowym, interpretacja badań rynkowych   
ImageDane rynkowe w marketingu sportowym są tak opracowywane, podobnie jak w marketingu klasycznym. Jednak ci, którzy takie dane zbierają i opracowują, znacznie częściej doświadczają niepewności niż osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie sprzedającym produkty i usługi niezwiązane ze sportem.
Czytaj
Rozmowa ze srebrną drużyną szpadzistów z Pekinu
autor: Karpiu   
słowa kluczowe: sponsoring, olimpijczycy, podsumowanie 2008 roku   
Image- Adam Wiercioch
- Radosław Zawrotniak
- Robert Andrzejuk
- Tomasz Motyka

Srebrna drużyna szpadzistów z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. To oni, wywalczyli pierwszy medal olimpijski dla naszego kraju w 2008 roku.

Czytaj
Marketing: siedem razy o sporcie cz.3
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: konkurencja rynkowa, atrakcyjność rynkowa klubu i dyscypliny sportowej   
ImageW interpretacji marketingu sportowego - informacja o tym, że konkurencyjna drużyna pozyskała znaczącego sponsora wcale nie musi być, i najczęściej nie jest, negatywną dla pozostałych uczestników rynku.
Czytaj
CRM w zarządzaniu klubem sportowym: wprowadzenie (1/3)
autor: Jacek Hanarz   
słowa kluczowe: Customer Relationship Management, marketing relacji, klub sportowy   
ImageKilkanaście ostatnich lat przyniosło wyraźną ewolucję koncepcji zarządzania organizacjami sportowymi na świecie. Coraz więcej organizacji dąży do jak najlepszego poznania swoich klientów, a marketing masowy ustępuje miejsca marketingowi relacyjnemu. Kibice sportowi - nawet wspierający tę samą drużynę - w rzeczywistości stanowią wysoce zróżnicowaną grupę. Nie należy jej traktować jak jednorodną społeczność, której podstawową wspólną cechą jest obecność na meczu.
Czytaj
<<  1  2 [ 3 ] 4  >>


 
 

na marginesie
Jaką część zarobków tenisistki stanowią przychody z tenisa? - Premie z turniejów to ok. 25%. Reszta to umowy reklamowe i sponsoring. Ale myślę, że ta różnica z czasem zmniejsza się jeszcze bardziej na korzyść sponsoringu.

Piotr Woźniacki, ojciec a zarazem trener jednej z czołowych tenisistek młodego pokolenia, która wybrała duńskie obywatelstwo; w wywiadzie dla Gazety Wyborczej (29 stycznia 2009)