MarketingSportowy.pl
    
Logowanie
Sonda
Która z dyscyplin zasługuje na największe zainteresowanie sponsorów w Polsce?
piłka nożna
koszykówka
żużel
siatkówka
inna
        
Marketing produktów i usług sportowych
Badanie profilu klientów widowisk sportowych - pierwszy etap segmentacji
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: badania marketingowe, profil konsumentów, segmentacja   
ImageProces segmentacji klientów widowisk sportowych warto rozpocząć od zbadania profilu konsumentów. Przypomnijmy, że istotnymi kryteriami mogą być te odnoszące się do usługi/sytuacji zakupu np. częstotliwość i sposób dokonywania zakupu, albo lojalność wobec marki. Nie zapominajmy jednak, że kryteria opisujące konsumenta (społeczno-ekonomiczne, demograficzne czy psychograficzne) stanowią również istotny fragment wiedzy organizacji sportowej o jej klientach. Co należy wiedzieć, aby dobrze zaplanować badania profilu publiczności widowisk sportowych i uzyskać przydatne dane?
Czytaj
Koszykówka - produkt od podstaw
autor: Łukasz Pawlak   
słowa kluczowe: sponsoring, koncepcja marketingowa, produkt   
ImageJest jedną z najbardziej lubianych dyscyplin sportowych na świecie. Koszykówka. Szybka akcja, emocje i dramaturgia do ostatnich chwil. To wszystko sprawia, że miliony ludzi na całym świecie pasjonuje się krajowymi i narodowymi rozgrywkami, a hale sportowe bardzo często nie są w stanie pomieścić wszystkich chętnych.
Czytaj
(specjalny) Koszty, których nie przedstawia się w żadnej walucie
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: marketing usług, marketing klubu sportowego   
ImageRozwinięcie tematu zarysowanego w dziale Warte Uwagi, w tekście "W kolejkach stoją; a ile zapłacą?"

(lipiec 2007)
Czytaj
(specjalny)Segmentacja konsumentów widowisk sportowych na podstawie postrzeganych korzyści.
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: segmentacja, konsument sportowy, widowisko sportowe, oczekiwane korzyści   
ImageW marketingu klubów sportowych skuteczna okazuje się segmentacja konsumentów na podstawie oczekiwanych i postrzeganych przez nich korzyści związanych z usługą - widowiskiem sportowym. Ten sposób wyłaniania segmentów nawiązuje do kryteriów opartych o produkt/sytuację zakupu (oferowane korzyści). Analizując profile konsumentów można dostrzec szereg motywów powodujących konsumpcję, odnoszących się do różnego rodzaju potrzeb. Artykuł przybliża profile klientów widowisk sportowych, odnoszące się do postrzeganych korzyści i oczekiwań, zaproponowane przez Stewarta i Smitha rozwijając je dodatkowo o kwestię lojalności danych grup konsumentów.
 
Czytaj
Segmentacja klientów widowiska sportowego - wprowadzenie
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: segmentacja, produkt sportowy, konsument sportowy   
ImageW klubie sportowym o marketingowej orientacji, segmentacja konsumentów to niezbędny element działań rynkowych. Publiczność zgromadzona na sportowej arenie, korzystająca z oferowanej przez klub sportowy usługi, nie stanowi jednolitej grupy konsumentów. To grupa zróżnicowana m.in. ze względu na cechy demograficzne (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, status zawodowy wykształcenie itp.), ale również ze względu na sposób zachowania (częstotliwość korzystania z usługi, motywy działania, styl życia, światopogląd, sposób spędzania wolnego czasu).
 
Czytaj
(specjalny) Równowaga konkurencyjna w ligach sportowych: Europa vs. USA
autor: Bartłomiej Włodarski   
słowa kluczowe: równowaga konkurencyjna, ligi sportowe   
ImageZachowanie równowagi konkurencyjnej w ligach sportowych wpływa na ich atrakcyjność. Gdy drużyny występujące w rozgrywkach charakteryzuje podobny poziom sportowy, a wynik rywalizacji pomiędzy nimi jest nieprzewidywalny, to oferowany produkt sportowy staje się atrakcyjniejszy dla klientów. Zachowanie równowagi pomiędzy zespołami ligowymi determinuje sposób organizacji lig sportowych, a ta nie jest identyczna, gdy porównać rozwiązania w Stanach Zjednoczonych i w Europie.
Czytaj
Kształtowanie elementów produktu - widowiska sportowego
autor: Łukasz Tusiński   
słowa kluczowe: produkt sportowy, widowisko sportowe, poziomy produktu   
ImageW działalności usługowej, kwestia jakości nabiera szczególnego znaczenia. Menedżerowie, w miarę możliwości, starają się ulepszać oferowany produkt, aby zaspokajał potrzeby nabywców budując ich lojalność wobec marki. Jeżeli twoim celem jest stworzenie widowiska sportowego przyciągającego na trybuny wielu widzów (klientów), to przede wszystkim musisz zadbać o jego jakość umiejętnie reagując na potrzeby konsumentów.
Czytaj
Charlotte Bobcats - cz.1 Walka o frekwencję na meczach koszykówki (NBA)
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: NBA, frekwencja, klub sportowy   
ImageJest rok 1988. Nowa i największa wówczas hala sportowa zawodowej ligi NBA, jest gotowa do pierwszego meczu drużyny koszykarzy Charlotte Hornets. Tuż przed inauguracją, z sufitu odrywa się i spada na parkiet wielka, wyposażona w ekrany telewizyjne, warta kilka milionów dolarów, tablica świetlna. Uderza o parkiet i niszczy go…

Czytaj
(specjalny) Charlotte Bobcats - cz.2 Przypadek widziany oczami specjalistów marketingu sportowego
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: NBA, frekwencja, klub sportowy, strategia cenowa   
ImageW październiku 2005 otwarto nową halę sportową w Charlotte. Wprowadzono do niej nowy klub koszykarski. Jednak wyniki sprzedaży biletów na mecze Charlotte Bobcats, w pierwszym półroczu po przeprowadzce, okazały się mało obiecujące. W „starej hali” sprzedawano średnio 12.362 biletów na każdy mecz, teraz sprzedaje się ich 9.930.
 
Czytaj
(specjalny) Kluby Premiere League w rękach obcokrajowców - zestawienie
autor: Kazimierz Michalski   
słowa kluczowe: piłka nożna, Premiere League   

ImageArtykuły specjalne przeznaczone są dla osób, które współpracują z portalem przy redagowaniu jego treści
(data pierwszej publikacji: - styczeń 2007; ostatnie uzupełnienie - czerwiec 2009)

Czytaj
<<  1  2 [ 3 ] 4  >>


 
 

na marginesie

W kwietniu, Toruń będzie organizatorem hokejowych Mistrzostw Świata Grupy B Dywizji 1. Imprezy o tak wysokiej randze jeszcze nigdy w naszym mieście nie było. - Na organizacji nie można zarobić.

Jarosław Więckowski - szef Wydziału Sportu i Rekreacji w Toruniu; koordynuje prace związane z organizacją kwietniowych Mistrzostw Świata Grupy B Dywizji 1

Gazeta Wyborcza Toruń, 31 stycznia 2009