MarketingSportowy.pl
    
Logowanie
Sonda
ONICO to nazwa nowego klubu siatkarskiego. Jak ten klub powstał?
Klub zacznie rozgrywki 2017/2018 od trzeciej ligi, ale ma silnego i zdeterminowanego sponsora
Sponsor po prostu zmienił istniejącą nazwę klubu występujacego w Plus Lidze
        
Marketing organizacji sportowych
Lotto sponsorem Ekstraklasy: dobrze to czy źle?
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: Deloitte, Ekstraklasa, sponosring   
ImageJest dobra informacja: piłkarska Ekstraklasa ma nowego sponsora tytularnego. Gorsza jest taka, że kwota, jaką uzyska od sponsora tytularnego jest ponad dwadzieścia razy mniejsza od tej, jaką w 2015 roku Barclays płacił za tytularny sponsoring ligi angielskiej.

Czytaj


Marketing produktów i usług sportowych
Marketing sportowy narodził się w Jersey City
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: marketing sportowy, PR, boks, Stany Zjednoczone   
ImagePojedynek bokserów Jacka Dempsey’a z Georges Carpentier'em znany pod nazwą „Walka Stulecia” to pierwsze w historii Stanów Zjednoczonych wydarzenie sportowe, które na wielką skalę zainteresowało biznes, wyższe sfery, polityków i zwykłych ludzi.

Czytaj


Marketing przedsiębiorstw realizowany przez sport
Red Bull, znienawidzony.
autor: Michał Szustak   
słowa kluczowe: Red Bull, marka , sponsoring, piłka nożna   
ImageW 2009 roku firma Red Bull kupiła prawa do występów w piątej niemieckiej lidze piłkarskiej od klubu SSV Markranstadt.
Przedstawiciele Red Bulla rozpoczęli budowanie swojego biznes planu na stworzenie klubu piłkarskiego w Niemczech trzy lata wcześniej. Wspierani dużym budżetem zaplanowali, że nowa drużyna awansuje do niemieckiej Bundesligi w ciągu 8 lat i ... ten plan zrealizowali.

Czytaj


 
 

na marginesie

"Na klub młodzieżowy trzeba mieć fortunę. Wynająć salę, opłacić trenerów, kupić sprzęt. 90% środków dają rodzice. Związek ogranicza się do kupna medali za 5zł każdy i kilku pucharków. Jeśli z siatkówki wycofałby się główny sponsor, wszystko runęłoby z hukiem."

Dariusz Kopaniak, twórca klubu młodzieżowego Metro Warszawa, w wywiadzie dla Gazety Wyborczej z 23 listopada 2009.