Pierwszy w Polsce portal
o marketingu sportowym

W dyskusjach o marketingu sportowym uczestniczy wiele osób, które chętnie przypisują sobie rolę ekspertów i specjalistów, a dziesiątki agencji reklamowych zdążyło już wpisać do swoich specjalności przymiotnik „sportowy”. Założyciele tego portalu nie uzurpują sobie pozycji jedynych znawców tematu. Jednak zwracamy uwagę na dysonans między sposobem, w jaki dyskutuje się o marketingu sportowym na świecie i w naszym kraju. Dlatego, w 2006 roku, postanowiliśmy założyć MarketingSportowy.pl
- pierwszy portal w Polsce, który ma służyć wymianie myśli, wiedzy i doświadczeń pionierów profesjonalnego zarządzania marketingiem związanym ze sportem.


Nie jest naszym celem tworzenie rankingu popularności sportowców albo porównywanie wielkości budżetów poszczególnych sponsorów. Nie tworzymy tego serwisu dla kilku przedsiębiorstw w Polsce, które zmonopolizowały rynek i mimo woli dyktują warunki współpracy ze słabymi klubami i organizacjami sportowymi. Nasz portal kierujemy do osób, które chcą wykorzystywać wiedzę rynkową, by wspomagać powstawanie rynku profesjonalnie zarządzanych klubów sportowych, zawodowych grup sportowych i agencji 

Po kilkunastu latach od założenia portalu, w Polsce jest wciąż ogromna dysproporcja między siłą przetargową przedsiębiorstw - potencjalnych sponsorów sportu - oraz możliwościami organizacji sportowych. Dla pożytku wszystkich uczestników rynku, warto tę sytuację zmienić i doprowadzić do równowagi pomiędzy ofertą rynkową i siłą przetargową sponsorów - tak, aby na tablicy z wynikami mógł pojawić się wynik remisowy.

01

"Marketing sportowy" to określenie odmieniane w Polsce na wiele sposobów.

Nie zamknęliśmy portalu w więzach komercyjnej spółki, której celem jest generowanie przychodu. Ponad 400 tekstów opublikowanych w portalu od 2006 roku, powstało dzięki współpracy z osobami, które chcą dzielić się doświadczeniem i opiniami związanym z marketingiem sportowym. Misją portalu jest:

1

2

Systematyczne porządkowanie wiedzy z zakresu marketingu sportowego, 

Dążenie do rozwijania takich relacji na rynku, które przynoszą oczekiwane korzyści zarówno sponsorowanym, jak i sponsorom.

Ponad 80% treści w tym portalu, było zawsze udostępniane wszystkim zainteresowanym użytkownikom. Od 2017 roku, kiedy mimo zastrzegania praw autorskich w sieci pojawiły się setki kopii naszych materiałów, ograniczyliśmy dostęp do tych treści. Teraz służymy zawodową pomocą osobom, które poszukują wsparcia związanego ze sponsoringiem i marketingiem sportowym. 

Czy wiesz, że:

W 2006 roku, To my usystematyzowaliśmy polską definicję marketingu sportowego, która  wyróżniła trzy obszary zainteresowania marketingu sportowego. Tą definicją, z powodzeniem posługuje się dziś wielu praktyków w branży marketingu sportowego. 

Logo_brakedown_horizontal_wordmark_BLACK_main.png